Praktika ülesanne I
Tegevuskava
Geomeetrilised kujundid - Pildiloome
Aine: Matemaatika 1. klass
Tunni teema: Tasapinnalised ning ruumilised kujundid: ruut, ristkülik, ring, kuup, risttahukas, kera, kolmnurk, kulmnurkne püramiid.
Tegevuse eesmärk:
Õpilaste häälestamine matemaatika tunniks.
Õpilane tunneb erinevaid geomeetrilisi kujundeid.
Õpilane leiab ümbritsevast õpitud tasandilisi
ja ruumilisi kujundeid.
Õpilane arutleb milliseid
pildilolevaid geomeetrilisi kujundeid on võimalik leida klassiruumist.
IKT vahendid: Sülervuti, dataprojektor ja mälupulk.
Tegevuse põhjendus:
Enne tunnitöö algust teemaga
seotud töölehtedega kasutan õpilaste häälestamiseks pilti varasemalt õpitud
geomeetrilistest kujunditest, et meenutada lastele erinevaid geomeetrilisi
kujundeid ja nende nimetusi.
Tegevuse kirjeldus ja selle põhjendus:
Õpetaja näitab dataprojektoriga seinal pilti geomeetrilistest kujunditest, mille on varasemalt ise pildistanud ja tutvustab õpilastele pildilolevaid kujundeid. Õpetaja suunab õpilasi kujundeid õigete nimetustega nimetama.
Õpetaja arutleb lastega, kes võis selle pildi
teha ja miks? Arutletakse, kuidas on see pilt tehtud. Otsitakse
klassiruumist pildilolevate kujunditega sarnaseid esemeid. Tund jätkub peale
häälestamist geomeetriliste kujundite mänguga Smart-tahvlil ning geomeetriliste
kujundite värvimise ja õigete nimetuste kirjutamisega töölehtedel.
Tegevuskava analüüs:
1. Kas ellenevalt koostatud tegevusplaanist oli kasu? Põhjenda!
Jah, tegevusplaan oli väga vajalik. Koostades tegevusplaani mõtlesin oma tunni iga hetke ja olukorra detailselt läbi ja olin seetõttu tunniks väga hästi ette valmistunud ja tunni tegevused ning eesmärgid hoolikalt läbi mõelnud, mistõttu ei tekkinud tunnis probleeme või ootamatusi ja kõik sujus plaani järgi.
2. Kuidas õnnestus/ei õnnestunud tegevuse läbiviimine?
Tegevus õnnestus plaanipäraselt, kõik tehnikavahendid töötasid laitmatult, õpilased mõtlesid ja töötasid hoolega kaasa ning neil oli väga põnev. Kuna lasin pildilolevad esemed ka hiljem klassis ringi käia, siis tekitas see elevust ja äratundmismomente ning võrdusmomente data projektoriga seinale suunatud fotoga. Eriti meeldis lastele see, et õpetaja oli selle pildi ise pildistanud nende klassiruumis.
3. Mis takistasid/aitasid tegevust läbi viia?
Õnneks möödus tund takistusteta, kuigi karstin, et õpilased on häiritud ja tähelepanu hajutatud, kui praktika juhendaja klassis viibib aga mure oli asjatu, õpilaste jaoks oli tund nii põnev, et tähelepanu oli suunatud ainult data projektorile ja minule.
4. Mida oleksid teinud teisiti?
Oleksin võibolla ühe lisa ideena lasknud selle pildi ka fotona ilmutada ja seda õpilastel klassiruumis lasta nö. "originaalina" vaadata, suures plaanis aga jäin tunniga rahule ja ei oleks midagi teisiti teinud. Võibolla tuleneb see sellest, et juba mitu aastat on kogemust ja "vead" on juba tehtud ja nendest ka õpitud. Igal juhul oli põnev nii minul , juhendajal, õpilastel ning ka õppealajuhatajal, kes tunnis viibis, kasutan pildiloomet kindlasti tundides ka edaspidi!
Tegevus igati asjakohane ning mõttena välja printida pildistatud objektid on kindlasti väga hea. See toetab õpilaste digipädevust läbi meediakasvatuse ehk kuidas on asjad päriselt ja kuidas on need digivahendite ja meediasisu vahendusel.
VastaKustuta