Aine: Loodusõpetus 1. klass
Tunni teema: Meeled: nägemine, kuulmine, haistmine, maitsmine ja kompimine.
Tegevuse eesmärk: Õpilane oskab nimetada kõiki viite meelt. Õpilane teab milleks meeli kasutatakse. Õpilane paneb oma viiest meelest selles tunnis proovile oma kuulmismeele.
IKT vahendid: Arvuti, data-projektor, internet, kõlarid.
IKT vahendid: Arvuti, data-projektor, internet, kõlarid.
Tegevuse põhjendus ja kirjeldus:
Tunni alguses vaatame häälestamiseks postituse päises olevat pilti ja arutame, miks võiks poiss on kõrvu nii hoida ja mis võiks olla tänase tunni teema. Seejärel vaatame videot "Jänku Jussi viis meelt" https://www.youtube.com/embed/7ijRTPI44fo?autoplay=1
Selgitan õpilastele, et tänases tunnis keskendume peamiselt kuulmismeelele ja mul on neile mäng "Pane oma kuulmismeel proovile!" Iga heli järel teen pausi ja üks õpilane saab arvata, mis heli see olla võis.
Lülitan sisse kõlarid ja palun kõigil tähelepanelikult kuulata järgnevat helifaili.
1. Vee jooksmine kraanist
2. Paberi kortsutamine
3. Luku kinni tõmbamine
4. Võtmetega kõlistamine
5. Ukse avamine ja sulgemine
6. Televiisor (Õnne 13)
7. Käte plaksutamine
8. Sõrmenipsud
9. Suuga häälitsus
10. Koputamine uksele
11. Klaasi peale koputamine
12. Kapiukse krigisemine
2. Paberi kortsutamine
3. Luku kinni tõmbamine
4. Võtmetega kõlistamine
5. Ukse avamine ja sulgemine
6. Televiisor (Õnne 13)
7. Käte plaksutamine
8. Sõrmenipsud
9. Suuga häälitsus
10. Koputamine uksele
11. Klaasi peale koputamine
12. Kapiukse krigisemine
Järgmiseks koduseks ülesandeks on salvestada oma mobiiltelefoniga üks heli, mida klassikaaslased järgmine kord ära peavad arvama.
Jätkame tundidega nii, et igas tunnis keskendume ühele konkreetsele meelele.
Ülesanne arvestatud ja väga hea, et sidusid selle kohe ka õpilaste tegevusega. Oleksin su postitusest oodanud ka hinnangut heliloomise protsessile. Nii nagu õpiülesandes kirjas oli.
VastaKustuta