Alusõpioskused (baasoskused) –lugemisoskus, kirjutamisoskus ja info hankimise oskus.
Aine: Eesti keel 1.klass
Tunni teema: Funktsionaalne lugemisoskus "Kassikelluke"
Tegevuse eesmärk: Oskab lugeda teksti. Mõistab sõna, lause ning teksti sisu. Oskab teksti seest leida küsimustele vastused. Oskab kasutades fantaasiat joonistada teksti põhjal pildi.
Tegevuse põhjendus ja kirjeldus: Tunni häälestamine toimub postituse päises oleva pildi abil. Arutame üheskoos, et mis võiks olla sellel pildil kujutatud ja mis võiks olla tänase tunni teema. Räägime sellest, et kui lugeda mõttega, mitte ainult silmadega, siis avaneb tekst meile hoopis põnevamalt ja realistlikumalt. Palun õpilastel silmad sulgeda, kuulata ja sündmustiku samaaegselt ette kujutada, ise loen neile ette lühikese katkendi raamatust "Alice imedemaal". Arutame, et kas lugu on põnevam, kui jutuga "kaasa minna" ning seal päriselt kohal olla. Selgitan, et siis on ka teksti sisu kergem mõista ja sealt vajalik üles leida. Eelnevalt prindin õpilastele välja töölehed funktsionaalse lugemisoskuse arendamiseks (lisatud postituse all). Jagan töölehed laiali ja selgitan tööjuhendit. Töölehe teemaks on "Kassikelluke" Õpilane loeb teksti iseseisvalt läbi ja vastab teksti põhjal küsimustele. Tunni lõpus esitab iga õpilane oma töölehe õpetajale. Tund lõppeb õpetaja poolse mõttega, et edaspidi soovituslikku kirjandust lugedes võiksid ka õpilased "vooluga kaasa minna".
Analüüs:
- Kas eelnevalt koostatud tegevusplaanist oli kasu? Põhjenda!
2. Kuidas õnnestus/ei õnnestunud tegevuse läbiviimine?Tegevus õnnestus plaanipäraselt, kõik tehnikavahendid töötasid laitmatult, õpilased mõtlesid ja töötasid hoolega kaasa ning neil oli väga põnev kuna me ei ole varasemalt sellist harjutust teinud.
Tegevus asjakohane ja arvestatud
VastaKustuta